HI-OCTANE

Le forum Automobiles 100% essence !
 
AccueilAccueil  Page Accueil HOPage Accueil HO  FAQFAQ  RechercherRechercher  GalerieGalerie  MembresMembres  GroupesGroupes  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 
 

 Présentation d'Elitt13 335i du Sud

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2
AuteurMessage
elittt13



Nombre de messages : 44
Age : 47
Localisation : au soleil
Date d'inscription : 16/06/2010

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Sam 19 Juin - 0:31:00

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Aurels

avatar

Nombre de messages : 666
Age : 32
Date d'inscription : 07/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Sam 19 Juin - 22:54:31

Sympa ta guez !

Bienvenue cheers
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Grizzlyman
powered by BMW
avatar

Nombre de messages : 2515
Age : 47
Localisation : Pays de la Moutarde
Date d'inscription : 02/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Sam 21 Aoû - 19:42:22

Alors les les Elitt's,
Bien remis de notre petite bouf à Aix lol!
Cela m'a bien fait plaisir de vous revoir cheers
La 335 toujours aussi belle dans sa version Ring I love you
Elle a vraiment un beau look et pour l'avoir suivit un cul ... clown
J'aime bien le son qui demande a être libéré !
En espérant la voir tourner un jour sur circuit
geek
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
MSportCars

avatar

Nombre de messages : 11
Age : 42
Date d'inscription : 03/10/2010

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Dim 3 Oct - 22:26:25

SAlut éric,

vivement le croisement de nos autos autrement qu'en statique bounce
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
elittt13



Nombre de messages : 44
Age : 47
Localisation : au soleil
Date d'inscription : 16/06/2010

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Lun 8 Nov - 12:18:51

voici les derniéres news apportés à la titinne en version ring comme dit gryzzli !!

some news

I've installed



Vishnu Performance Systems Offers the most thoroughly developed performance upgrade packages for the Mitsubishi Lancer Evolution, Subaru Impreza WRX and STi, Forester XT, Legacy GT and BMW 135i/335i/535i. Combining the highest quality components with personalized customer support and expert system matching, Vishnu has been leading the performance revolution every step of the way.

Vishnu Performance Systems was officially incorporated in the Summer of 2000 in the city of Martinez, California. Prior to that, company founder and CEO, Shiv Pathak, established himself as an industry leader in the design and tuning of high performance engine management systems. Having contracted his engine tuning skills to OEMs such as General Motors and Toyota, several professional road race/rally teams, numerous aftermarket tuning houses and hundreds of private individuals, Pathak carries with him a wealth of real world engine management know-how. This unique knowledge lead him to his next vocational area where he continues to freelance as a technical writer (product reviews, technical analysis, long-term project car testing, etc,.) for numerous automotive trade journals. With one foot firmly planted at the leading edge of industry technology and the other standing at the center of aftermarket street and race performance, Pathak has developed a reputation for bringing high-end engine control systems to the masses. Along with that, he has earned a reputation for unwavering customer support and an unblemished track record in the engine management industry.


I'm very agree and thanks to shiv for is often very good Update !!!!



Thanks !!!👍

I have seen that with the vishnu data log the admission temperature is very hot.

Tne stock intercooler is not enough

so I've seen many post on e90post for find the best intercooler, I think the best one quality/price is the Helix motorsport



Core Design-
Prior to this stepped core design you had the option to either go Taller or thicker with the cores. In my design process I measured the captive areas in the front of the bumper in both depth and height and went about designing an intercooler that took up all of this area, yet still retained the all important seal to the back of the fan shroud so the radiator fan could still draw ambient air through the core. The end result is an intercooler with 56% more frontal area as well as core volume. now about the core I was not constrained to an off the shelf core in regards to ambient and internal fin count as we custom spec'd the core to this application the core in the helix FMIC is a single unit stacked up to our specifications in regards to ambient and charge row height and internal and external fin count. since our core has more volume I could increase the internal fin count to remove more temperature and still meet the targeted air flow and pressure drop for this application. as you see by the AIT data logs the intercooler works amazingly well



Endank design- all endtanks are not created equally, air likes to flow in a smooth curved radius as you can see the Helix FMIC has rounded endtanks that are cast. Another thing you will noticie is we opted not to utilize the factory O-ring connectors even though we could have easily implemented them in this design. Our reasoning was simple the factory connectors are THE flow restriction in the charge side as they shrink down to less than 2 inches in diameter at the inlet and outlet.



Install:
Fits in stock location- YES
requires NO cutting,removal and/or permanent modification- Yes on 335i, No on 135i
Can it be installed without removing front Bumper- YES
Utilizes factory mounting points- Yes
Design:
More core volume than stock- Yes 56%
More Ambient face than stock- Yes 56%
More charge rows than stock(Cool- Yes 13
Bar and Plate construction- Yes
Removes restrictive stock O ring connectors- Yes
Seals to factory radiator fan shroud so air is drawn through when car is not in motion- Yes
Performance:
Helix intercooler at 13.5psi 63 degree ambient temps:
372whp +22whp
turbo outlet temperature 228 degrees F(estimated using a 63 degree ambient and 65% compressor efficiency at 13.5 psi)
AIT temp- 75 degrees F - 54 degree drop over stock
pre and post intercooler temp drop- 153 degrees F
Intercooler efficiency- 93% - 33% improvement in efficiency over stock
Core pressure drop spec is .5psi at 450hp(600cfm) airflow

[img]http://illiweb.com/fa/pbucket.gif/img]

I've read the shiv's comment customer of the vishnu procede on the Helix IC

he said "“I've tested 3 different aftermarket FMICs in my car and the Helix unit performed the best in terms of cooling efficiency and pressure loss. I don't see things getting much better than that to be honest.”
Shiv

So...... I taked it ....

I've recieved my helix IC in 6 days with fedex :happyanim:

Everythings is perfect :thumsup:

some pictures are better than a big discussion :












thnaks to Alex from Helix motorsport 👍

next on saturday ...

hello everybody.

Helix intercooler was mounting saturday, its very easy and realy "plug and play"

In my car I found it easier to remove the hidden side wheels 8 bolts of 8mm and one off 10mm on each side. we see better to put the silicone sleeves.

I've done it alone with my wife. It takes two people to hold the intercooler in height for the position and put the silicone sleeves at the same time

the pictures ....




In my car I found it easier to remove the hidden side wheels 8 bolts of 8mm and one off 10mm on each side. we see better to put the silicone sleeves.



BMW is very tiny ...












the final result :love:

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
elittt13



Nombre de messages : 44
Age : 47
Localisation : au soleil
Date d'inscription : 16/06/2010

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Lun 8 Nov - 12:22:58

oups, j'ai oublié de traduire la version mise en ligne sur E90post!! s'il y a des refractaire à l'anglais prévenez-moi je vous ferais la traduction !!!

Sinon prochaines modifs : combinés filetés

Si vous avez des tarifs merci de prévenir pour l'instant j'ai trouver les PSS9 B16 à 1.625 Euros

Avec la puissance et le couple dévellopée ça commence à devenir nécessaire

Un passage au banc et prévue avant la fin de l'année j'espére un petit 370 ch
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Evil_OOb
hoobit power
avatar

Nombre de messages : 3178
Age : 36
Localisation : Sous le capot
Date d'inscription : 23/06/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Lun 8 Nov - 12:41:01

Un gas que je connais qui avait aussi une 335i avec le Vinshu me disait que c'était de la balle...

En tout cas elle doit envoyer du slip... surtout avec ce petit FMIC (très joli)...

Je pense que les 370ch sont largement atteint...

Lui avec juste la gestion était dans les 380ch... à mon avis avec ton FMIC en plus avec le même programme compte 390-400 (s'il fait bien frais)...

Il s'appelle Julien R. peut-être le connais-tu? Cool
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Grizzlyman
powered by BMW
avatar

Nombre de messages : 2515
Age : 47
Localisation : Pays de la Moutarde
Date d'inscription : 02/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Lun 8 Nov - 20:39:32

Le top cette 335 cheers
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le-Steph
the rino touch
avatar

Nombre de messages : 4139
Age : 43
Localisation : 21 Côte d'Or (proche de Genlis) voiture: Laguna 3.0 V6 24S
Date d'inscription : 08/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Mar 9 Nov - 1:06:24

Réfractaire à l'anglais, pas spécialement, mais à cette heure là, si lol!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le-Steph
the rino touch
avatar

Nombre de messages : 4139
Age : 43
Localisation : 21 Côte d'Or (proche de Genlis) voiture: Laguna 3.0 V6 24S
Date d'inscription : 08/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Ven 3 Déc - 2:20:09

Salut !

Tu sors ta Clio le premier WE de juin pour aller à Magny Cours ? clown
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
nickbui
mr mimix
avatar

Nombre de messages : 7244
Age : 36
Localisation : IDF
Date d'inscription : 22/06/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Ven 3 Déc - 10:28:20

Y a quoi le premier WE de juin à Magny Cours ? WSR ?

_________________


Renault Clio RS3 182ch / Ford C-Max Flexifuel
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
elittt13



Nombre de messages : 44
Age : 47
Localisation : au soleil
Date d'inscription : 16/06/2010

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Ven 3 Déc - 21:16:40

Il y a une sortie renault sport nationale à magny-cours mais non j'y vais pas,

ça fait un peux loin pour moi 1.200 kms mini aller retour

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
nickbui
mr mimix
avatar

Nombre de messages : 7244
Age : 36
Localisation : IDF
Date d'inscription : 22/06/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Ven 3 Déc - 23:38:32

Ok.

Un peu plus d'infos sur cette journée Renault Sport ?

_________________


Renault Clio RS3 182ch / Ford C-Max Flexifuel
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le-Steph
the rino touch
avatar

Nombre de messages : 4139
Age : 43
Localisation : 21 Côte d'Or (proche de Genlis) voiture: Laguna 3.0 V6 24S
Date d'inscription : 08/07/2008

MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   Sam 4 Déc - 0:57:46

Arf merde ellit Neutral
On fête les vingt ans de la Clio 16S avec wiwi.net Twisted Evil clown
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Présentation d'Elitt13 335i du Sud   

Revenir en haut Aller en bas
 
Présentation d'Elitt13 335i du Sud
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 2 sur 2Aller à la page : Précédent  1, 2
 Sujets similaires
-
» Présentation d'Elitt13 335i du Sud
» présentation jb 335i n54 stg3
» Présentation - Bastien
» Présentation du Sud-Ouest
» Présentation d'un nouveau membre

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
HI-OCTANE :: POUR LES NOUVEAUX MEMBRES :: Présentation-
Sauter vers: